Veranderd van werk team... - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu Veranderd van werk team... - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu

Veranderd van werk team...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Maart 2007 | Albanië, Tirana

Heey heey lieve mensen…

Eindelijk weer es een berichie uit het oosten…
De afgelopen weken zijn best hectisch en druk geweest. Veel nieuwe dingen en veranderingen. We, Helmien, Peter en ik (= het Nederlandse Athletes in Action team) zijn binnen de organisatie Campus Crusade for Christ veranderd van werk team. We vallen nu onder het team ‘Coverage’ en werken nu bij hun op het bureau. Dit team heeft al jaren ervaring in het organiseren van allerlei uiteenlopende projecten binnen Albanie en Kosovo. (O.a. het laten zien van de film over het leven van Jezus in elke plaats in Albanie) Ze werken ook nauw samen met kerken in Tirana en in de rest van Albanie en uit die contacten en ervaring kunnen wij putten in onze voorbereidingen voor het zomer project.
Dat project wordt veel groter dan we hadden gedacht voordat we naar Albanie vertrokken. De plannen zijn uitgebreidt. Er zal niet alleen worden gesport met kinderen/jeugd in heel Tirana (ons pakkie aan) maar er gaan nog veel meer activiteiten plaatsvinden. Zoals een aantal dagen delen van de stad schoonmaken (echt overal ligt afval), op verschillende plekken fietsen repareren (jaja ook hier wordt er vrij veel gefietst ondanks dat de wegen er niet voor bestemd zijn en het heel gevaarlijk fietsen is), mobiele medische klinieken in de wijken neerzetten, kinderactiviteiten, activiteiten gericht op families en in elke wijk (16) van Tirana de film van Jesus’ leven laten zien.
Al deze activiteiten zullen vanuit de kerken in Tirana georganiseerd worden met als thema : Pse? Sepse ju Duam. = Why? Because we love you. En als doel : Je naasten lief hebben zoals jezelf!!
Om al deze ideeen met kerk- en jeugdleiders te bespreken is er afgelopen 26/27 februari een miniconferentie georganiseerd waarin we twee dagen ij elkaar zijn geweest en alle ideeen zijn langs geweest. Wij mochten een presentatie geven over het sporten met kids en jeugd en dat is erg goed ontvangen. Na de presenatie zijn er al meteen leiders naar ons toe gekomen die enthousiast waren dus de eerste contacten zijn gelegd en daar gaan we de komende weken rustig op verder bouwen.
Bovendien mogen wij (Helmien, Peter en ik) a.s. 14 maart een training verzorgen voor kerk- en jeugd leiders en andere geinterreseerde. Dat vind ik zelf wel erg spannend omdat de meeste die gaan komen al jaren ervaring hebben als leiders en wij nog maar net met dit werk bezig zijn. Onze collega’s hebben ons speciaal gevraagd en hebben alle vertrouwen in ons en daar bouwen we dus op .

De doordeweekse dagen zijn gevuld met vergaderingen, koffie drinken (zo bouw je hier contacten/relaties op), uren achter de computer zitten (om met trainings-info en contacten bezig te zijn) , onze taallessen en huiswerk.

Dat laatste kost veel tijd. Of ik wordt oud ;-) of ik leer gewoon niet meer zo snel en goed als op school. Ik heb veel discipline nodig en na een drukke werkdag is dat soms ver te zoeken....Gelukkig is Peter een goede motivator en hij is zelf erg leergierig en wil veel samen oefenen...dat helpt mij dus weer om aan mijn taallessen te gaan zitten. Bovendien is het niet verstaan van de mensen om me heen ook een grote motivator (en bron van frustratie haha) en helpt mij dat ook om aan mijn taallessen te zitten, want ik wil ze kunnen verstaan!

Het gaat goed tussen Peter en mij. We genieten, we leren, we groeien, we worden samen sterker en genieten van elkaar voorzover de cultuur en mogelijkheden dat toe laten. We kunnen gelukkig heel gemakkleijk samen een terrasje pakken of in het park wandelen. Het werk samen gaat ook erg goed en samen met Helmien raken we steeds meer op elkaar ingesteld en worden we steeds sterker als team.

Het is inmiddels alweer bijna 18:00 dus we gaan lekker naar huis. Genieten van onze vrije avond. Binnenkort komt onze nieuwsrief weer jullie kant op dus hou jullie inboxen of bievenbussen in de gaten.....

Veel liefs & Mirupafshim...Marieke

  • 09 Maart 2007 - 19:11

    Jonathan En Grace:

    Dat wordt dan een mooi project...verder lezen wij wel in de nieuwsbrief!

    groetjes,

  • 09 Maart 2007 - 20:37

    Mam:

    Fijn dat we weer een beetje op de hoogte zijn en dat het goed gaat bij (met) jullie !

  • 13 Maart 2007 - 09:07

    Letty:

    Prettig om weer van je te horen en te lezen met welke enthousiaste plannen jullie bezig zijn! Veel plezier ermee!

  • 15 Maart 2007 - 12:27

    Pieter:

    Wat fijn dat alles zo goed loopt en dat je je beter voelt. Nu je ma nog, maar dat komt zeker ook wel goed !

  • 19 Maart 2007 - 17:19

    Annerieke:

    Leuk die berichten zag het net in de nieuwsbrief dus ben gelijk gaan kijken zal het meer in de gaten houden krijg leuke reakties op de presentatie en gister 90 euri verdiend met de cake gaat vanavond naar Rene om te storten lekker he nou veel pelzier veder met alles doei doei knuffel van mij

  • 19 Maart 2007 - 19:18

    Els De H:

    Ga je ook tandenpoetsles geven a.d. kinderen?misschien een ideetje. hart.groeten van ons 2-en

  • 19 Maart 2007 - 20:50

    Roos:

    Hee Mar!:D

    Leuk om weer even wat van jullie te horen!=)
    Wist je vast al wel, maar ik en nog 9 (geloof ik) andere jeugdigen uit de kerk gaan meedoen aan AiA in Tsjechië!:D, heel veel zin in, lijkt me echt super gaaf!!
    Ik mail je d'r n andere keer nog wel weer over;)

    Veel liefs en dikke kus+knuf, Roos(K)

    p.s. heb je t al aan Peter gevraagd van die batterijen voor de cam..?;)

  • 20 Maart 2007 - 10:17

    Nienke:

    heey sis,

    echt super om zo te leze hoe het met je gaat. binnkort krijg je weer een lange brief van me, ik mis je en denk elke dag aan je:D heel veel liefs..

    Xxx nienke

  • 20 Maart 2007 - 20:44

    Mam:

    Wat ziet jullie nieuwe nieuwsbrief er weer geweldig uit ! Ik hoor er veel complimentjes over en...terecht! Alweer drie maanden weg. We bellen dit weekend . Liefs, xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Tirana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2008

Onderzoeks uitslagen zijn binnen :-)

05 Februari 2008

Weer een stapje verder...

09 Januari 2008

Uitslagen waren negatief

24 December 2007

Weer in den lage landen....

25 Oktober 2007

Avonturen in bergen
Marieke

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 33007

Voorgaande reizen:

14 December 2006 - 30 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: