Kom naar Tirana deze zomer!!! - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu Kom naar Tirana deze zomer!!! - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu

Kom naar Tirana deze zomer!!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Maart 2007 | Albanië, Tirana

Houd jij van de mensen in Albanië?
50 jaar opgelegd Atheïsme is ten einde…

…Ga jij mee de Vrijheid van Jezus verkondigen!?

De laatste zestien jaar hebben er enorme veranderingen plaatsgevonden in Albanië, zowel positieve als negatieve. Hoewel er godsdienstvrijheid is in het land, begint materialisme voor steeds meer mensen een religie te worden. Veel Albanezen zijn gevlucht naar andere landen om werk te vinden, om op die manier in hun levensonderhoud en die van hun familie te kunnen voorzien.

Na een tijdperk van ongeveer 50 jaar opgelegd atheïsme, nemen de meeste Albanezen hun religie niet serieus. Het land is overwegend islamitisch, maar de meeste moslims weten niet wat hun geloof inhoudt. Deze zomer gaat Athletes in Action (AIA) met een aantal teams meewerken aan een groot internationaal project in Tirana. Op veel verschillende manieren willen we de hele stad kennis laten maken met Jezus!

Tijdens deze twee weken is het uiteraard de bedoeling om uit te reiken naar de Albanezen door het leggen van contacten via sport. Maar dit project is anders dan vele voorgaande projecten. In circa 16 wijken in Tirana, in nauwe samenwerking met kerken, zal het evangelie bekend worden gemaakt door: sport; muziek / concert(en); persoonlijke getuigenissen; het tonen van de film over het leven van Jezus; kinder- en familieactiviteiten. AIA zal zich voornamelijk richten op evangelisatie door het leggen van relaties door middel van samen sporten.

Heb je interesse en of vragen, neem dan contact met ons op. Wij, Marieke en Peter zullen samen met de kerken werken aan de follow-up van dit project zodat kerken hun eigen sportbediening kunnen opzetten.

Datum: 9 Juli 2007 - 29 Juli 2007
Deadline: 1 Mei 2007
Plaatsen: 80 deelnemers
Leeftijd: 18 - 92 jaar (Kan m`n opa ook net mee!)
Projectleider: Wouter de Vos w.de.vos@athletesinaction.nl
Basisprijs: € 1,245. (Schrik niet, er zijn vele manieren van sponsoring, AIA kan je hier bij helpen, zij hebben hier vele tips voor. Als God wilt dat jij naar Albanië gaat, voorziet Hij ook in de financiën)
Bijzonderheden: Incl. conferentie (9 t/m 13 juli - Delden, Nederland), vliegreis, tenue
Aanmelden: kan via de website www.athletesinaction.nl

Graag horen we wat je er van vindt. Mochten één van je vrienden interesse hebben, geef het zeker aan ze door. Groeten thuis.

Peter en Marieke

• 27 Maart 2007 - 20:37

Jonathan En Grace:

Wij gaan niet mee maar wel veel succes met alle voorbereidingen!

• 29 Maart 2007 - 06:04

Mam:

Klinkt allemaal heel aantrekkelijk maar.....ik laat het graag aan de jeugd over! Heel veel sterkte met de voorbereidingen xxxx

• 01 April 2007 - 11:34

Noor:

Ey chicky!!!

Leuk leuk leuk! Maarre ik wil eigenlijk gewoon een prive vakantie met je!!haha!

kuzz

• 01 April 2007 - 11:35

Noor:

Ey chicky!!!

Leuk leuk leuk! Maarre ik wil eigenlijk gewoon een prive vakantie met je!!haha!

kuzz

• 02 April 2007 - 15:23

Marijke:

De zomer is nog zo ver weg. Michiel en ik komen lekker al in april!!
    We hebben veel zin om jullie weer live te spreken.

• 04 April 2007 - 14:51

Roos:

Heey Mar!:D

Krijg net het blad van Athletes in Action binnen (nooit geweten dat ik me daarvoor had op gegeven maargoed..;)) zie dat er ook een stukje van Helmien, Peter en jou in staat..!:) Leuk!
    Had graag gekomen (al zou het dan eerder zijn om jullie weer te zien.. niet helemaal een eerlijke manier he..;)) maargoed, ben helaas al bezet-> Tsjechië.. is trouwens ook een beetje die richting hè..als ze nou een beetje om konden rijden..(A) Haha, denk niet dat dat gaat he;) maargoed, nogmaals van de 300 keer dat ik het al gezegt heb, heel veel succes met het project van de zomer!!:D

Hoop dat we snel weer even kunnen skypen en msn'en!!:D

HVJ, kus Roos

• 04 April 2007 - 14:53

Roos:

en zie trouwens net dat ik toch nog te jong ben om te komen...;) nja goed, volgende keer beter;)

xx

• 25 April 2007 - 12:21

Marijke:

He Marieke, het is heerlijk om nu bij jullie te zijn. Echt leuk om in jullie omgeving te zijn.
    Liefs